søndag 1. november 2009

Tiden flyr...



Så til min store forskrekkelse at det er over en uke siden siste innlegg, og at det nesten er like lenge siden jeg har vært innom og tittet på alle de herlige bloggene her i blogglandia. Hvor har egentlig denne siste uken blitt av? Skremmende hvor fort tiden av og til kan gå... Jeg har riktig nok fått unna en eksamen men den har da på langt nær tatt all tiden min. Merkelig...



Men jeg har da fått med meg den nye trenden med ekstra store bilder... Og det må da jammen jeg prøve óg. Blir med på alt som er gøy... :oP
Og en ting som har irritert meg med den ellers så herlig høsten, er mangelen på dagslys om kveldene...
Blir jo umulig å ta fine bilder... Med blitz blir det hardt og kaldt lys, med lampelys blir det for gult... Men så fikk jeg en lys ide. ( Hender jeg slår til...) Så nå måtte jeg teste litt.
Alle disse bildene er tatt i lampelys uten blitz, og ble egentlig ganske så gule. Men det er jo bare å redigere bildene etter at de lastet over på pc'en. Og det er jo så genialt enkelt. Det er bare å gå inn og justere fargetemperaturen...
Synes at bildene ble SÅ mye finere og nå blir fargegjengivelsen mer riktig også! Ganske fornøyd med meg selv i kveld. :o)



Så sånn i det store og hele så ble dette egentlig et test innlegg. Ikke bare har jeg fikset på farger men også prøvd ut ekstra store bilder... Men de måtte jeg jammen gjøre mindre igjen, for jeg har jo ikke plass til de ekstra store bildene. Halvparten av de blir jo borte bak sideelementene mine... Så da må jeg først finne ut hvordan jeg skal få plass... Får teste litt mer...
Ses snart igjen! Og ha en flott søndag :o)))

2 kommentarer:

  1. Ja, det kan være lurt å redigere litt på lyset på bildene nå i høstmørket!
    Ha en fin søndag,
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. HERLIGE bilder, jeg nyter! Gøy å få historien bak lillebille navnet :)

    Håper eksamen gikk bra!?

    Vibeke :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad for kommentarer og hyggelige tilbakemeldinger!