tirsdag 15. januar 2013

Åssen går'e a'?

Bare så du vet det så er de harde hverdagene her igjen. Jada… vet det allerede er langt uti januar. Men noen av oss har litt lengrereaksjonstid enn andre. Først nå det har gått opp for meg. Dæven… Jula er joover!

Oh yeah! Jula er over og de late dagene er over… Og det er jammen meg på tide. For nå må jeg ærlig innrømme at det merkes at det har værten viss andel av late dager med mye godt stadig vekk å stappe i seg. Rart det der med de kiloene vi ikke vil ha. De har en lei tendens til bare å snike seg på. Stille og rolig uten noen fanfarer eller annet ståhei. Men nå har de blitt såpass mange at jeg har busta dem! Ha! De trodde nok de var trygge nå, men jeg har andre planer. På med joggesko og sett i gang og svett!





Og så var det maten da… Eller, rettere sagt alle søtsakene. Hverdagsmaten er nå et kapittel for seg. Den er grei. Men nå som jula har bestått av alt for mye sjokkis , marsipan og andre søtsaker, så ligger det et søtsug her og er litt plagsomt. Spesielt om kvelden. Jeg vet at plyndringstimen egentlig er timene mellom skole/ jobb og middag. Men her kommer plyndringstimen om kvelden. Når poden er i seng og stillheten senker seg. DA…. Da er det bare å stålsette seg. Vet jo at det bare er snakk om en liten periode, så er jeg ferdig med det evinnelige søtsuget. Tar en liten håndfull nøtter og noen få rosiner jeg, og en gulrot jeg kan knaske på… Trøste, trøste…  


Men når sant skal sies, så er det jo en sabla fin bonus når joggeskoene først er på og jeg har tatt turen ut. For ingenting er vel bedre enn frisk luft og en ørliten dose natur. Ja, nå snakker jeg bare for meg selv. Er nemlig grenser for hvor mye natur vi har her i by’n. Men jeg er storveis fornøyd med noen klynger med trær her og der jeg. Selv om jeg oser av misunnelse over de som har flotte skiløyper nesten rett utenfor døra… Blir liksom litt mer tiltak og spenne på seg skia når man først må ta turen med buss, bane eller trikk lissom….Det er ikke umulig assa, det bare koster litt mer lissom… hvis du skjønner,lissom…




Ha en fin og sprek uke der ute! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad for kommentarer og hyggelige tilbakemeldinger!