lørdag 19. september 2009

Lykkelig!

Det har blitt hektiske dager i det siste. Har liksom ikke tid til å dille rundt og gjøre alt og ingenting om dagen lenger. Nå er det knallhardt regime. Timeplanen må følges for at kabalen skal gå opp. Uvant - men egentlig veldig ålreit! Men den stakkars veranden min har gått for lut og kaldt vann (regnvann ). Og det synes! Skal forbarme meg over den og ta litt opprydning der i løpet av helgen. Men til tross for likegyldigheten min blomstrer Isbegoniaen og den uttørkede tomatplanten har kommet med mange små grønne tomater. Blir spennede og se om de rekker å modne før kulden tar knekken på de da.


Og jeg går rundt i den herlige høsten og smiler! For det er vel høst nå??? Bladene skifter farge og begynner å falle av trærne, luften begynner å bli skarp og klar. Og loppemarked! Det er vel et sikkert høst-tegn!?! Da jeg gikk så glad og fornøyd av gårde til loppemarkedet i dag kjente jeg en følelse i magen. Den spredte seg ut i armer og ben. Og så gikk det opp for meg at det var lykken! Akkurat der og da var alt så lett og fint og jeg var lykkelig. Og jeg er det jammen fremdeles! Om det skyldes det fine høstværet, forventningene til loppemarkedet og de fine skattene jeg tok med meg hjem eller rett og slett en ørliten gryende forelskelse er usikkert.... Men årsaken er egentlig ikke så viktig. Det er øyeblikkene som er viktige.

Og akkurat sånne øyeblikk er det jeg samler på! Mmmmmm.... Fine lørdagen!

Og ikke nok med det. I går fikk jeg pakke i posten fra H is for home. En utrolig fin nettbutikk. For oss som stadig vekk tråler loppemarkeder men ALDRI finner de helt store skattene, sånn som de flott emaljerte kjelene til Grete Prytz Kittelsen (som jeg har ønsket meg leeeeeenge) så har de jammen det også.

Kakefatet øverst falt jeg fullstendig for. Det kom sammen med den fine oransje og hvite kjelen fra H is for home. Fatet i midten fikk jeg for en slikk og ingenting på loppemarked. Og det samme med den blå sausekoppen. Hvis det nå er det det er. ( Jeg vet at den ser ut som en krukke på bildet - men den har et håndtak... ) Men det blir iallefall det den skal brukes til... Så noen skatter ble det da på meg.

Og i morgen kommer det en ny dag. Med nytt loppemarked, nye muligheter - og jeg bare fortsetter med å smile....

Stor lørdagsklem til alle som titter innom!!!

3 kommentarer:

  1. Jeg tror du bør ta inn den tomatplanten hvis du vil se den rødme. Det begynner å bli litt vel kaldt ute nattestid for tomatplanter nå. Vi tok inn tomatplantene for en måneds tid siden, og høster nå fine, røde tomater daglig. :)

    PS: Fatet i midten var nydelig!

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen og takk for tips om nettsiden. Skikkelig fine ting du har kjøpt,falt helt for det stettefatet!!
    Ha en fin dag i go'været!
    Anette:-)

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig hilsen hos meg! :o)
    Så mye fint du hadde tatt bilde av. Jeg bør kanskje ta inn mine tomater, sådde de alt for dent i år, så de er stort sett forsatt grønne...:o)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Blir kjempeglad for kommentarer og hyggelige tilbakemeldinger!